قانون جذب کائنات

دستگاه های کارتن سازی

0 گؤروش
یازار:‌

دستگاه های کارتن سازی

دستگاه های مورد نیاز کارتن سازی

برای راه اندازی یک کارخانه کارتن سازی به تجهیزات و دستگاه های مختلفی نیاز است که در این قسمت این دستگاه ها را به شما معرفی میکنیم. به نکته توجه داشته باشید که کارتن سازی آریانا در زمینه فروش تجهیزات و دستگاه های کارتن سازی هیچ گونه فعالیتی ندارد و این اطلاعات صرفا جهت بالا بردن آگاهی و شناخت بیشتر مخاطبان با صنعت چاپ و بسته بندی و به طور خاص با صنایع کارتن سازی می باشد. و اما مهمترین و اصلی ترین دستگاه های خط تولید کارتن :

دستگاه ورق سازی

دستگاه چاپ یا چاپ فلکسو تک رنگ تا ۴ رنگ

 دستگاه دایکات (پینگ پنگی، فکی، روتاری)

دستگاه چاک دستی (چاک زن کارتن)

 دستگاه لب چسب

دستگاه لمینت دستی و لمینت اتومات

دستگاه تسمه کش

دستگاه منگنه

دستگاه چاپ نیمه اتومات یا تمام اتومات

دستگاه خط کش برش

دستگاه شیتر

دستگاه شیتر عملیات برش مقوا را بر عهده داشته و با توج ه بسته بندی مواد غذایی به دستور طراحی و برنامه ریزی عملیات برش را انجام میدهد.به طور معمول سرعت این دستگاه بالا بوده (۳۰۰۰ ورق در ساعت) و دقت آن حدود ۰٫۱ میلیمتر میباشد. عملیات برش مقواهای رول با عرض ۶۰، ۷۰، ۸۰ و ۱۰۰ سانتیمتر توسط این دستگاه صورت میگردد. این دستگاه طراح را در خصوص کاهش پرت ورق و نهایتاً قیمت تمام شده بسته بندی یاری میکند. دقیق ترین دستگاه شیتر در دنیا توسط کارخانجات آمریکایی ساخته میشوند. در ایران حدود سه دستگاه شیتر آمریکایی با کارایی بالا وجود دارد.

شماره تماس کارتن سازی ۵۶۵۴۵۰۷۷

ماشین چاپ

ماشین چاپ از نظر کارایی انواع مختلفی دارد که در این مطلب به توضیح یک نوع از ماشین چاپ که از سایر ماشینهای چاپ کاربردی تر میباشد میپردازیم. کارتن سازی کشور های پیشتاز در ساخت ماشین چاپ عبارتند از: آمریکا، آلمان، ژاپن. ماشین چاپ مورد بحث در این مطلب ماشین افست میباشد. که یکی از کاربردی ترین ماشین چاپ در دنیاست. در کارخانه های کارتن سازی ایران ماشین چاپ های موجود معمولاً ساخت کشور آلمان بوده مثل: MAN ROLAND, HAYDERBERG . البته اخیراً ماشین آلات ژاپنی هم توانسته اند در بازار ایران نفوذ کنند ازجمله: ماشین چاپ RISO MITSO BISHI

ماشین دایکات

انواع ماشین دایکات موجود در ایران عبارتند از:

– ماشین دایکات رفت و بر گشتی

ماشین دایکات رفت و برگشتی برای جعبه های با ابعاد بالا کاربرد دارد و از نظر دقت و کیفیت درحد متوسط میباشد.

– ماشین دایکات فکی

ما شین دایکات فکی که در ایران از نوع چینی کپی برداری شده است از نظر دقت و کیفیت درحد خوب بوده و برای جعبه های با ابعاد متوسط کار برد دارد. از نظر کار و آماده سازی از نوع دایکات رفت و برگشتی بهتر است و کیفیت تیغ و تا، حدود ۱۰% از دایکات رفت و بر گشتی بهتر است در ایران به دایکات رفت و بر گشتی اصطلاحاً دایکات پینگ پنگی اطلاق میشود.

کارتن سازی تهران

– ماشین دایکات BOBEST

کارخانه کارتن سازی، ماشین دایکات BOBEST بهترین نوع دایکات موجود در ایران است. از نظر کیفیت و کارایی در حد بسیار خوبی است این نوع ماشین دایکات ساخت کشور المان میباشد که تعداد محدودی در ایران موجود میباشد تعداد شرکت های ایرانی که از این نوع ماشین دایکات استفاده میکنند از ۱۵ عدد تجاوز نمی کند.

لازم به توضیح میباشد که این نوع دایکات (BOBEST) جهت ساخت جعبه پلی‌اتیلن‌دار مورد مصرف جهت مایعات خصوصاً شیر مورد استفاده قرار میگیرد. بعنوان مثال: جعبه های پیورپک موجود در بازار ایران توسط این دستگاه دایکات میشود چون نفوذ پذیری مایعات بالا چاپ و بسته بندی میباشد چون عملیات تیغه و تا، حساس بوده. قالب ساخته شده برای این نوع جعبه بسیار دقیق بوده و این نوع قالب در خارج از کشور ساخته میشود.

ماشین لب چسب

در کارخانه کارتن سازی؛ ماشین لبچسب عملیات چسباندن لبه های کارتن و یا جعبه را به یکدیگر به عهده دارد و به عبارتی خط پایانی ساخت جعبه و یا کارتن میباشد. از خصوصیات یک ماشین چسب خوب سرعت بالا و دقت بالا به همراه زمان آماده سازی کم میباشد شناختن ماشین لب چسب برای طراح ضروری است. زیرا اگر جعبه یا کارتنی طراحی شود ولی ماشین لب چسب قادر به چسباندن لبه های آن به هم نباشد کار باید دستی لب چسب زده شود که زمان بسیار زیادی را به خود اختصاص میدهد. نهایتاً قیمت تمام شده بالا میرود ماشین چسب زنی های موجود در ایران معمولا ساخت کارخانجات سوئدی بوده که معمولاً دارای سرعت بالا (حدودا ۳۰۰۰۰ جعبه در هر شیفت کاری) میباشد انواع دیگری از ماشین در بازار و صنایع ایران موجود میباشند که از خواص مختلفی برخودارند.

آردینی اوخو
سه شنبه 22 تیر 1400
بؤلوملر :

انواع کارتن های تولیدی در کارتن سازی

0 گؤروش
یازار:‌

انواع کارتن های تولیدی در کارتن سازی

انواع کارتن های تولیدی

۱-کارتن عادی


۲-کارتن دایکاتی(مدل دار)


کارتن عادی بیشتر به صورت برش و چاک تولید میگردد.


کارتن دایکاتی بوسیله قالب تیغ دار تولید میگردند بیشترین مصرف در بسته بندی رو دارا هستند که خود کارتن دایکاتی انواع مختلفی دارد مانند:


-صنعت کارتن و بسته بندی با مدل های مختص به محصولاتی همچون میوه و صیفی جات که بیشتر برای صادرات مورد استفاده قرار میگیرد و چون می بایست برای حفظ تازگی و رطوبت محصول را در سردخانه نگه داشت به ان نیز کارتن سردخانه ای گفته میشود که با ترکیب مقاوم سردخانه ای تولید می شود.


-کارتن تلسکوپی (درب و کفی) مانند کارتن های فله خرما، میوه هایی مانند سیب را در این نوع بسته بندی ها قرار می دهند.


-کارتن دسته دار برای راحتی حمل و جا به جایی مشتری طراحی می شود برای مثال جعبه های ساعت دسته دار را می توان نام برد.


-کارتن بسته بندی به صورت کاور که برای لوازم خانگی و اجناس بزرگ و سنگین مصرف میشود


-کارتن چهاردرب که درب از بالا می باشد و کاملا محصول را محفوظ نگه می دارد و برای جا به جایی جعبه کوچکتر هم بسیار استفاده می شود.


عمل چاپ بر روی کارتن درخواستی

چاپ کارتن به صورت تک رنگ، دورنگ و سه رنگ (چاپ فلکسو) و چهاررنگ (افست) لمینتی.


-چاپ فلکسو یک فرایند چاپ به وسیله یک صفحه انعطاف پذیر بنام کلیشه چاپ است که خود کلیشه از جنس ژلاتین بوده که عمل چاپ را انجام میدهد. قیمت کلیشه چاپ با مقدار ژلاتین مصرفی و تعداد رنگ های مصرف شده محاسبه می شود و در تعریف کلی از چاپ فلکسو می توان گفت چاپ مستقیم بر روی کارتن است.


-چاپ افست نوعی ازچاپ است که با فشار دو لاستیک استوانه ای شکل اغشته به مرکب عمل چاپ بر روی کارتن رو انجام میدهد و در این مورد چاپ نیاز به فیلم و زینک هست. جعبه های مقوایی و لمینتی دارای چاپ افست می باشند.


-چاپ لمینتی نوعی از چاپ که با چسباندن یک مقوا با چاپ افست به همراه پوشش سلفونی یا ورنی که منجر به محافظت بیشتر کالا در برابر ضربه و لرزش است و از طرفی کیفیت چاپ در بسته بندی حفظ میگردد . معمولا این نوع بسته بندی ها بسیار شکیل و برای ارائه به بازارهای داخلی و خارجی بسیار مناسب هستند.


چاپ و بسته بندی

بیشتر بدانید: چاپ و بسته بندی و انواع و اقسام آن در دنیای تبلیغات


مزایای استفاده از کارتن در بسته بندی محصولات تولیدی

هزینه کم در تولید کارتن استفاده آن را به صرفه کرده است همچنین قابلیت حمل و نقل بدلیل سبک بودن کارتن مورد استقبال قرار میگیرد و شاید بتوان گفت به دلیل استفاده از طراحی و چاپ و داشتن ابعاد مختلف درخواستی و چاپ لوگو و برند خاص در استفاده از کارتن به فروش و بازاریابی محصول تولیدی کمک فراوانی میکند. قابل ذکر است به خاطر بازیافت کارتن به محیط زیست باعث حفظ محیط زیست میگردد و همچنین استفاده از کارتن در حفظ ونگهداری محصول ومقاوت بر اثر ضربه تاثیر دارد. منبع این سایت است.

      آردینی اوخو
      سه شنبه 22 تیر 1400
      بؤلوملر :

      معرفی صنعت کارتن سازی ؟

      0 گؤروش
      یازار:‌

      معرفی صنعت کارتن سازی فرآیندی است که طی آن ابتدا ورق کارتن از رول کاغذ تولید می شود و سپس با توجه به  نوع محصولی که قرار است بسته بندی شود، به  شکل مناسب و در اندازه های مختلف طراحی و ساخته می شود. سپس با توجه به نیاز بازار و سفارش های دریافتی، سلیقه مشتری و نوع محصولی که قرار است بسته بندی شود و کاربردهای تبلیغاتی که یک بسته بندی مناسب دارد، به روش های مختلف چاپ می شود.

       

      بعد از آن با توجه به نوع محصول و شرایط مصرف کنندگان و بازار , ورق کارتن رو چاپ یا لمینت می کنند و در انتها با استفاده از چسب یا  منگنه , ورق رو به کارتن یا جعبه تبدیل می کنند.

       

      معرفی صنعت کارتن سازی

      تعریف کارتن یا جعبه :

      کارتن یک محصول سلولوزی میباشد که به‌عنوان پرکاربردترین روش  بسته بندی محصولات صنایع مختلف مورد استفاده قرار میگیرد. این محصول معمولا از ورق های ۳ تا ۵ لایه کاغذ ضخیم و فشرده ساخته میشود.

      انواع کارتن های تولیدی صنایع کارتن سازی :

       

      محصولاتی که درصنعت کارتن سازی تولید می‌گردد انواع مختلفی دارند که درکلی ترین حالت به‌دودسته تقسیم می‌گردند:

      ۱-    کارتن عادی

       

      ۲-    کارتن دایکاتی یا مدل دار

       

       

      انواع کارتن در کارتن سازی

      انواع جعبه

      معرفی صنعت کارتن سازی به زبان خودمونی :

      امروزه همه واحدهای تولیدی بزرگ و کوچک به دنبال یک بسته بندی شیک و مقاوم هستند که اغلب این بسته بندی ها از جنس کارتن هستند. از بسته بیسکویت، جعبه شیرینی و پیتزا تا کارتن های لوارم خانگی و میوه ها و… همگی نیاز به یک جعبه کارتنی دارند. که شما میتوانید با راه اندازی یک خط تولید کارتن سازی این نیازها را رفع کنید.

      همچنین در کنار ساخت این جعبه ها میتوانید به تولید ظروف کارتنی، مقوا، لوله های مقوای، رول سینگل فیس و هزاران چیز دیگر پرداخت.

       

      https://www.aryahonar.com/portfolio-item/laminet/ 

       

      https://www.aryahonar.com/

       

      آردینی اوخو
      سه شنبه 22 تیر 1400
      بؤلوملر :

      صنعت کارتن سازی

      0 گؤروش
      یازار:‌

      آشنایی با مراحل کارتن سازی

      صنعت کارتن سازی مانند صنایع  غذایی، کارتن سازی کشاورزی و غیره یکی از صنایع مهم و بزرگ به حساب می آید در گذشته به دلیل  نبود تکنولوژی، کارتن سازهای کمتری در کشور وجود داشت اما امروزه شرکت های تولید کننده کارتن زیادی در کشور ایجاد شده اند و از طرفی در بازار مصرف کننده نیز از این محصول بسته بندی استقبال زیادی شده است. در این مقاله تصمیم داریم به معرفی مراحل کارتن سازی و دستگاه های کارتن سازی به پردازیم اما ابتدا بیایید با کارتن و اهمیت آن بیشتر آشنا شویم.

       

      کارتن ها یکی از محصولات اصلی صنعت بسته بندی هستند. در دنیای امروز بسیاری از تولید کنندگان از کارتن به عنوان یک بسته بندی لوکس و مقاوم برای محصولات خود استفاده می کنند. کارتن از سه لایه کاغذ ساخته می شود که دو لایه رویی و زیری آن کاغذ صاف یا کاغذ لاینر است و برای لایه میانی آن از کاغذ کنگره دار یا اصطلاحا کاغذ فلوتینگ استفاده می شود.کارتن ها از نظر چاپ به دو نوع چاپ فلسکو (چاپ روی کارتن) و کارتن های لمینتی تقسیم می شوند.

       

      نکته : کاغذ فلوتینگ یا کاغذ کنگره دار یک نوع کاغذ محکم و ضخیم است که از خشک کردن خمیر قهوه  ای به دست می آید. بد نیست بدانید که خمیر قهوه ای نیز به وسیله  ضایعات کشاورزی تحت شرایط خاصی تولید می شود.

       

      در این محتوا می خوانید:  پنهان

      تفاوت تولید کارتن های چاپی با کارتن لمینتی

      آشنایی با مراحل کارتن سازی

      2.1 مرحله اول کارتن سازی

      2.2 مرحله دوم

      دستگاه های موردنیاز کارتن سازی

      تفاوت تولید کارتن های چاپی با  کارتن لمینتی

      در تولید کارتن های چاپی یا معمولی بسته بندی مواد غذایی ابتدا با توجه به محصولی که قرار است بسته بندی شود اندازه کارتن مشخص می شود سپس  همزمان با  تولید کارتن، دستگاه فلسکو طرح مورد نظر را بر روی کارتن چاپ می کند. در نظر داشته باشید اگر کارتن شکل ساده ای داشته باشد به وسیله دستگاه تولید می شود اما اگر کارتن دارای شکل خاصی بود باید قالب دایکاتی یا قلب روتاری تهیه شود و توسط آنها کارتن تولید شود.

       

      اما در تولید کارتن لمینتی ابتدا طرح مورد نظر توسط دستگاه چاپ افست بر روی مقوا چاپ می شود سپس پوستر یا همان مقوای چاپ شده توسط چسب سیلیکات بر روی کارتن چسبانده می شود. بعد از اتمام این مراحل فرآیند کارتن سازی شروع می شود. به تکنیک چسباندن مقوای چاپ شده بر روی کارتن لمینت گفته می شود.

       

      دقت داشته باشید کارتن های چاپی نسبت به کارتن های لمینتی از کیفیت چاپ و استحکام کمتری برخوردار هستند.

       

      آشنایی با مراحل کارتن سازی

      اولین چیزی که در نگاه اول توجه مشتری را به خود جلب می کند بسته بندی محصول است که نقش ویژه ای در فروش یک محصول دارد. ممکن است یک محصولی از کیفیت بالایی برخوردار باشد اما به دلیل بسته بندی نامناسب آن نسبت به محصولی که کیفیت پایینی دارد اما از یک بسته بندی شیک و لوکسی برخوردار است فروش کمتری داشته باشد. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از تولید کنندگان از کارتن به عنوان بسته بندی شیک و مدرن برای کالا های خود استفاده می کنند. اما بسته بندی  کارتنی علاوه بر بازاریابی و فروش بر روی حفظ و نگهداری محصول، کاهش هزینه بسته بندی، مقاومت در برابر ضربه نیز موثر است. در این قسمت از مقاله تصمیم داریم شما را با نحوه تولید کارتن آشنا کنیم با ما همراه باشید .

       

      https://www.aryahonar.com/

      آردینی اوخو
      سه شنبه 22 تیر 1400
      بؤلوملر :