نحوه استفاده از لپ تاپ
مقاله را بارگیری کنید
قطعات
1 لپ تاپ خود را تنظیم کنید
2 نصب نرم افزار
3 با لپ تاپ خود آنلاین شوید

  • نمایش 1 مورد دیگر …
    بخشهای دیگر
    سوال ها و جواب ها
    نکات و هشدارها
    مقالات مرتبط
    خلاصه مقاله
    اطلاعات نویسنده
    آخرین به روزرسانی: 28 فوریه ، 2021 آزمایش شده است

برای خرید لپ تاپ وارد این سایت شوید. کامپیوترهای لپ تاپ یا نوت بوک به طور فزاینده ای قدرتمند هستند ، گزینه های قابل حمل برای تلفن های هوشمند و رایانه های رومیزی برای انجام کارهای جدی در حال حرکت. اگر در حال حرکت به سمت اولین لپ تاپ خود هستید و یا فقط در یک لپ تاپ ناشناخته نشسته اید ، ممکن است در ابتدا اوضاع کمی عجیب به نظر برسد. نترسید – این مراحل را برای شروع کار با همه لپ تاپ ها دنبال کنید و ما در کمترین زمان شما را مانند یک حرفه ای فعال خواهیم کرد.

قسمت
1
راه اندازی لپ تاپ
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 1
1
اگر از لپ تاپ در خانه خود استفاده می کنید ، یک خروجی پیدا کنید و شارژر را به برق متصل کنید. رایانه های شخصی روی باتری کار می کنند که می تواند به سرعت تخلیه شود ، به خصوص اگر از لپ تاپ خود به شدت استفاده می کنید. مگر اینکه جایی از راه دور یا خارجی باشید که کاملاً مجبور به ترک آن باشید ، بهتر است لپ تاپ خود را به برق وصل کنید.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 2
2
قسمت پایین لپ تاپ را روی میز / میزی که مقابل آن نشسته اید قرار دهید. به آنها “لپ تاپ” گفته می شود زیرا می توانند در دامان شما قرار بگیرند ، اما این بدان معنا نیست که همیشه بهترین یا مکان مناسب است. سعی کنید یک زاویه راحت برای مچ دست و دست خود پیدا کنید – این ممکن است به معنای حرکت لپ تاپ باشد تا زمانی که بهترین موقعیت را برای خود پیدا کنید.
لپ تاپ خود را روی سطوح نرم ، مبهم یا پودری قرار ندهید که می تواند دریچه های آن را مسدود کند. اکثر لپ تاپ ها دارای دریچه های فن در کناره ها و پایین آن هستند که باید برای راه اندازی لپ تاپ رفع انسداد شوند.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 3
3
درب را بلند کنید تا باز شود تا صفحه برای شما راحت به نظر برسد. اکثر لپ تاپ ها دارای نوعی بست یا قفل هستند که امکان باز شدن صفحه را فراهم می کند.
اگر لپ تاپ باز نمی شود ، سعی نکنید آن را مجبور کنید! در عوض به دنبال یک قفل باشید. شما مجبور نیستید به زور صفحه را باز کنید.
درب را خیلی عقب نکشید. زاویه مبهم 45 درجه حداکثر باز بودن لپ تاپ است. در صورت کشیدن بیشتر به عقب ، ممکن است درب یا مکانیسم لولا آسیب ببیند یا خراب شود.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 4
4
دکمه روشن / خاموش را پیدا کنید و آن را روشن کنید. در اکثر لپ تاپ ها ، دکمه روشن / خاموش کمی در پشت صفحه کلید قرار دارد. دکمه پاور معمولاً با نماد جهانی “روشن کردن” علامت گذاری می شود ، دایره ای که یک خط از وسط آن عبور می کند.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 5
5
صبر کنید تا لپ تاپ روشن شود. از آنجا که لپ تاپ ها برای قابلیت حمل و همچنین قدرت محاسباتی طراحی شده اند ، ممکن است لپ تاپ شما دارای سخت افزار تخصصی باشد که باعث می شود مدت زمان طولانی تری برای راه اندازی آن بیشتر از یک دسک تاپ یا تلفن هوشمند باشد.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 6
6
از دستگاه اشاره گر لپ تاپ استفاده کنید. در بیشتر رایانه ها ، این یک منطقه مسطح و حساس به لمس به نام تاچ پد است که به شما امکان می دهد از انگشت خود به عنوان موس استفاده کنید. کافی است یک انگشت خود را بر روی قسمت تاچ پد بکشید تا مکان نما حرکت کند.
بسیاری از صفحه های لمسی چند لمسی هستند – استفاده از چندین انگشت عملکردهای مختلف رابط کاربر را نسبت به استفاده از فقط یک مورد ایجاد می کند. با کشیدن یک ، دو یا سه انگشت روی آن و امتحان کردن “حرکات” یا حرکات مختلف با انگشتان ، با لپ تاپ خود آزمایش کنید.
لپ تاپ های Lenovo ممکن است از یک دکمه کوچک و قرمز مانند جوی استیک به نام “trackpoint” استفاده کنند که در وسط صفحه کلید بین کلیدهای “G” و “H” قرار دارد. آن را دقیقاً مانند یک جوی استیک بسیار حساس فقط برای انگشت خود استفاده کنید.
بعضی از لپ تاپ های قدیمی ممکن است دارای گوی توپ باشند. غلتاندن توپ روی گوی توپی باعث حرکت نشانگر ماوس می شود.
برخی از لپ تاپ ها به رابط قلم مجهز هستند. در این موارد یک قلم به لپ تاپ متصل می شود. قلم را روی صفحه بکشید تا نشانگر را حرکت دهید و قلم را به صفحه فشار دهید تا کلیک شود.
آیا دستگاه های اشاره گر لپ تاپ را کوچک و استفاده از آن دشوار می دانید؟ همیشه می توانید ماوس را به لپ تاپ وصل کنید. درگاه USB لپ تاپ را پیدا کرده و در صورت تمایل از ماوس استفاده کنید. لپ تاپ به طور خودکار ماوس را تشخیص می دهد و آن را برای استفاده آماده می کند.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 7
7
از دکمه کلیک چپ صفحه لمسی به عنوان دکمه اصلی ماوس خود استفاده کنید. در بیشتر صفحه های لمسی ، می توانید با استفاده از یک دکمه واقع در پایین سمت چپ صفحه لمسی کلیک کنید.
برخی از صفحه های لمسی ممکن است به شما این امکان را بدهند که برای کلیک کردن ، کمی روی سطح پد ضربه بزنید. آزمایش – شما ممکن است قابلیت های بیشتری را برای لپ تاپ خود که نمی دانید از خود دارید کشف کنید.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 8
8
از دکمه کلیک راست صفحه لمسی به عنوان دکمه ثانویه ماوس استفاده کنید. فقط با فشردن دکمه کلیک راست که در پایین سمت راست صفحه لمسی قرار دارد ، هر کاری را شامل “منوی زمینه ای” یا “کلیک راست” می کنید.
تصویری با عنوان استفاده از لپ تاپ مرحله 9
9
اگر درایو نوری لپ تاپ شماست ، آن را پیدا کنید. اگر لپ تاپ شما “نت بوک” نیست ، احتمالاً یک درایو نوری دارد که می توانید از آن برای نصب نرم افزار یا پخش موسیقی استفاده کنید. درایو نوری معمولاً در سمت راست یا چپ لپ تاپ قرار دارد.
در Windows و Mac OS ، می توانید با فشار دادن دکمه کوچک روی آن ، یا با کلیک راست روی درایو نوری ، درایو نوری را باز کنید.

https://www.wikihow.com/Use-Laptops

سه شنبه 12 اسفند 1399
بؤلوملر :